Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie

Powiatowy Urząd Pracy
w Tarnowie

plac gen. J. Bema 3,
33-100 Tarnów

tel. 14 68 82 300
e-mail:

zobacz dojazd
Powiat tarnowski - herb
Tarnów - herb
wyszukiwanie ofert pracy
Strona główna / Dla pracodawców / Informacje o zatrudnianiu niepełnosprawnych / Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail

zwbfOB451CavJGZknSh7synjScVlh2ME5YKHaE7TcqosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

mcEDWfVjjUPp-xTLlJm0pfp3ZYRAxFydHF3l-Ix12OYsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

9cxyrZtbS3UqQBf_mZpI-ejdsSJQ70U1o7VuUWQEJ-csQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

ukrhL6fKbP720TkE-8wSoSkil23DajlE-ZY-_fO9OJUsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

U2HwzEhGaPgN7NyPs9bXVL6pEvx9zAdL-TMhfBlNDVMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

rHweFiwSzaCTJPXTYwYhN6XIZAbFNdZFXb1Xt1xa09IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

-kzQcVUhPG3wh1P16gv07BnVzODh7m3bGXS3M3xsvg8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

DXX7p3falstz3VxrAL7s6cU_hEEX4cF8swz8skymZv8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

xOfYUePrYJ25SIqYOUN7UTCi09MUHiXEz_gmZOZMn_ssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Starosta ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może dokonać na wniosek pracodawcy zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej składa się do Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.

Pracodawca może otrzymać refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej, jeżeli:

  1. Prowadzi działalność przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy oraz zatrudnia co najmniej 1 pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
  2. Zatrudni osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostającą w zatrudnieniu przez okres co najmniej 36 miesięcy.
  3. Nie posiada zaległości w zobowiązaniach wobec Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  4. Nie posiada zaległości z opłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom, podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i innych danin publicznych oraz nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych.
  5. Nie toczy się w stosunku do wnioskodawcy postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację.
  6. Nie był karany w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2016 r., poz. 1137).
  7. Spełnia warunki określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1) albo w rozporządzeniu nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9) albo we właściwych przepisach Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
  8. Deklaruje wkład własny w tworzenie stanowiska pracy minimum 25% kosztów wyposażenia tego stanowiska.
  9. Złożył kompletny (ze wszystkimi wymaganymi załącznikami) oraz prawidłowo sporządzony, czytelnie wypełniony wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
  10. Nie zmniejszał wymiaru czasu pracy i nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia bądź na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku.

Refundacja ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych obejmuje udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna, wraz z kwotą niepodlegającego odliczeniu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. Zwrotowi nie podlegają koszty poniesione przez pracodawcę przed dniem zawarcia umowy.

Warunkiem zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej jest uzyskanie, wydanej na wniosek starosty, pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy odpowiednio o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska dla niepełnosprawnego [ 9 ]
Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 06-04-17 13:37 261.17KB Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej pobierz
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. I Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. I 02-09-14 08:30 117.35KB Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. I pobierz
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. II Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. II 02-09-14 08:34 523.05KB Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej cz. II pobierz
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 21-04-17 13:39 305.55KB Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej pobierz
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 21-04-17 13:38 73KB Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej pobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 04-12-14 15:30 78.27KB Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 04-12-14 15:31 149KB Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą, emeryta, rencisty Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą, emeryta, rencisty 21-04-17 13:37 37.5KB Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą, emeryta, rencisty pobierz
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej 21-04-17 13:36 39KB Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej pobierz

Podstawy prawne:

  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2046, z późn. zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 93.);
  3. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1);
  4. Rozporządzenie nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9).

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Numer pokoju Telefon Adres e-mail
 Lucyna Łabędź  pok. 9 (parter)  14 688-23-28  up@up.tarnow.pl
Redagował: Tomasz Miś 2017-07-06 11:18
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 1703
  • 1i4z0C4cyOJHtg9atDU7FyzG83rOVIE-7TDxLLEBO_6YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -lKm_oPx-plOZ4LBVhvia5pKqbMk43c_n6pDvGpFngiYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • mhW5T5InSFNx0RdguKaGP-gqw8UeLjt-sbqc7vI1WUqYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -SHF9A2jSpCP5hZvenLhPTPEis1hUnacVObaR8YnkC-YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 3jZdt-Cj8uRUIgFEgqi5M3oO_kdVkKUWRDbLRoYpaaWYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • nK7wDm08Xpa_1f5W5VwfIYjZ4egitqymbQqyAiaYeNeYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • OIL-H9tDtGFJdkIukBMmCulCz7TuVnG0leGHoa92xhCYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 71IsdpCdcdM0kR0H1QhmX34a7kCf9nQwwgdWjxebZIOYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 0lXdv6B6fpCzuGrCGr1qSYSgtal_Ym4sx_BFXQ0JBZaYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • u8n2W6ARCKJo1EVB2xPbeIhlGm4O15Zl2aK11UzZz0EsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 41PAKBwYMpP_Hmji1K83lZG2qYVsQWuVEQTC95huLm4sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • aj_tSJt6ubkld2hJNtGCj2c7Th1BC_fX9sevvfXzMVosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • zwGUXFezc2Mig8cW6A6y3idVodoCDSNrc--ncHL_4dssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 77Cx-lJvMBWeoKQZUJv-VJIuOwV08SL_sasR_lf6U3IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • HOOQusOYU3PzLXN1xwVQwqah31WHcELdER9NvNBQuWIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • ytCIKzUgyfzHnSJoSquvuLRaAiW3ON7Ij5dB6rYTaEIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TU7QksSMqo34ByWiPcCUCI2VPfFH-Bc8lVmxlO65XZMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TYtJ6T9UCZuXhVh_Pj8PwoBOeEkJignW8sxW-8BSPz8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • oqq2pQJaDUIy5Y_daUPO0A6FT_iF3XUnKh4CCclymP8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 3YhKx30xQcVhSJ9tyBHi1E3SB8TCYD121haKKGwkTxEsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Projektowanie stron: IntraCOM.pl